Ugyan el kellett telnie jópár hónapnak, míg a japán mobilpiac ráharapott az androidra, de most már a csúcsmodelleket is ezzel az operációs rendszerrel dobják piacra a nagy szolgáltatók. Karácsonyra a polcokra kerül több 3D-s kijelzővel ellátott készülék is.
A japán mobilpiac a nyugatitól kicsit függetlenül működik: mások a telefongyártók, mások a szolgáltatások, mások a felhasználói igények. Japánban az egyedi mobilos e-mail cím tölti be az sms szerepét, ami push üzenetként érkezik meg a készülékre. Szinte minden alapcsomag részét képezi több TV csatorna és több száz megabájtnyi adatforgalom. A felhasználók pedig jobban szeretik az összetett funkcionalitású kütyüket, és rendszeresen újabbra cserélik a telefonjaikat.
Nem véletlen, hogy az iPhone nem volt kezdetben annyira sikeres a szigetországban, hisz letisztult dizájnjával és az ottani sztenderdekhez képest fapados funkcionalitásával (nem volt rajta TV, videotelefon, az első modellekből hiányzott a gps, stb.) nem váltott ki feltétlen rajongást az elkényeztetett ázsiaiakból.

Az Android már rég jelen volt az európai piacon, mikor a japán gyártók megjelentették első készülékeiket. Úgy látszik mostanra az operációs rendszer és az app store modell is megtetszett a két legnagyobb szolgáltatónak számító NTT- Docomo-nak és a Softbank-nek. Idén karácsonyra az előbbi a LYNX 3D, míg utóbbi a Sharp GALAPAGOS 003SH, illetve a 005SH készülékeit mutatja be a nagyközönségnek a megszokott HTC modelleken kívül.
A telefonok különlegessége, hogy mind a LYNX, mind a Sharp mobilok 3D-s kijelzővel vannak ellátva. Ha vízszintesen tartjuk őket, a hagyományos képeket is úgy jelenítik meg, hogy azok térbelinek tűnjenek, de vannak olyan játékok melyek speciálisan kihasználják a három dimenziós megjelenítést, teljesebbé téve ezzel az élményt.