Mondj nemet a szexre!

2010.08.02. 10:00 ferenck

Sokak szerint a videójátékok túl szexik, jelentsen az akármit is. A Közép-floridai Egyetem jövő tavaszra kész opusát aligha fogják ezzel a jelzővel illetni. 12-15 éves latin-amerikai eredetű (latina) lányok a célcsoport, őket akarják megóvni a korai kísértéstől.

A játék kifejezetten oktatási, felvilágosító jellegű: mivel a korai terhesség és a szexuális úton terjedő betegségek Florida lakosságából leginkább a spanyol ajkúakat, közülük is főként az alacsony jövedelmű háztartásokat érintik, a 12-15 év közötti latina kislányok képezik a megelőzési stratégiák, egyértelmű szerepmodellek szórakoztató formában történő be- és elfogadására legfogékonyabb életkori csoportot. Az egyetem Szimuláció és Tréning Intézetével együtt készülő játék kitalálói azt szeretnék megtanítani nekik, hogyan álljanak ellen a csábításnak.

A fejlesztők életnagyságú avatárokban és valóvilág-forgatókönyvekben gondolkodnak. A játékot résztvevői nem kontrollerrel vagy billentyűzettel irányítják, hanem a teljes mozgást leképező ruhákba öltöznek, azokat használva kommunikálnak, ráadásul egy személy akár több karaktert is vezérelhet. A technológia hasonló a filmekhez, valódi lényekből, mozgásokból lesznek számítógépes karakterek, annyi különbséggel, hogy a filmiparban az utóprodukciónál, offline, míg a játéknál online és élőben végzik az átalakításokat. Igazi személyekkel hitelesebb az interakció, ráadásul a mai mozgásérzékelő megoldások lehetővé teszik, hogy a gyerekek kötődjenek az animált környezethez.

A lányokhoz – avatárok formájában – hasonló korú, vagy idősebb fiúk közelítenek, s tesznek nekik romantikus és kevésbé romantikus, közvetett-közvetlen ajánlatot, vagy egyszerűen csak beszélgetnek velük. Mármint a játékban, mert a valóságban képzett szakemberek mozgatják a karaktereket. Nincsenek a helyszínen, akár távolból is irányíthatják az interakciót. Valódi élethelyzetekből vett szavakat, mondatokat és gesztusokat használnak. A pontozás a válaszok alapján történik, az a kislány éri el a legmagasabb számot, aki a leginkább ellenáll. A fejlesztők nem árulták el, mennyire explicit, esetleg agresszív az egész.

Az egyetem már tárgyal helyi iskolákkal a tesztekről, majdani – csak ellenőrzött közegben, tanítási órák utáni, ifjúságvédelmi programok keretében történő – kiscsoportos használatról. A részvétel önkéntes és szülői engedélyhez kötött lesz. Az eredményeket három-, hat- és kilenchónapos időszakok után dolgozzák fel. Ha a tesztek sikeresnek bizonyulnak, a hagyományos játékplatformokon való hasznosítás szintén elképzelhető. Sőt, siker esetén, a fejlesztők fiúk és más etnikai csoportokhoz tartozó lányok számára is létrehozhatnak majd hasonló játékokat.
 

7 komment

Címkék: játék avatár szimuláció

A bejegyzés trackback címe:

https://agens.blog.hu/api/trackback/id/tr232191947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyberPunK 2010.08.03. 09:22:47

Ezek idióták. Az a nagyszerű életkép jut eszembe, mikor pár osztálytársammal beszívva ültünk be a drogellenes előadásra. :D

stefan75 2010.08.03. 09:37:46

Arra gondolt már valaki, hogy a frusztrált fiúk mivel fogják tölteni az idejüket? Bicskázás, gyújtogatás, nemi erőszak?

nevetőharmadik 2010.08.03. 10:45:02

úristen. biztos sok pénz van ebben, mert ennél agyatlanabb hülyeséget még nem hallottam.

Közöd??? 2010.08.03. 11:35:36

tombol az elmebaj, éppenhogy igen kéne mondaniuk, főleg ha tetszik nekik az illető
mondjuk a spanyol csajokat nem féltem, kúrnak ha kell ha nem...

degreen 2010.08.03. 13:54:31

frankó, és ha itt elcsábítják az egyik kislányt, akkor a szakemebrt lecsukják?
süti beállítások módosítása