Sokak szerint a videójátékok túl szexik, jelentsen az akármit is. A Közép-floridai Egyetem jövő tavaszra kész opusát aligha fogják ezzel a jelzővel illetni. 12-15 éves latin-amerikai eredetű (latina) lányok a célcsoport, őket akarják megóvni a korai kísértéstől.
A játék kifejezetten oktatási, felvilágosító jellegű: mivel a korai terhesség és a szexuális úton terjedő betegségek Florida lakosságából leginkább a spanyol ajkúakat, közülük is főként az alacsony jövedelmű háztartásokat érintik, a 12-15 év közötti latina kislányok képezik a megelőzési stratégiák, egyértelmű szerepmodellek szórakoztató formában történő be- és elfogadására legfogékonyabb életkori csoportot. Az egyetem Szimuláció és Tréning Intézetével együtt készülő játék kitalálói azt szeretnék megtanítani nekik, hogyan álljanak ellen a csábításnak.
A fejlesztők életnagyságú avatárokban és valóvilág-forgatókönyvekben gondolkodnak. A játékot résztvevői nem kontrollerrel vagy billentyűzettel irányítják, hanem a teljes mozgást leképező ruhákba öltöznek, azokat használva kommunikálnak, ráadásul egy személy akár több karaktert is vezérelhet. A technológia hasonló a filmekhez, valódi lényekből, mozgásokból lesznek számítógépes karakterek, annyi különbséggel, hogy a filmiparban az utóprodukciónál, offline, míg a játéknál online és élőben végzik az átalakításokat. Igazi személyekkel hitelesebb az interakció, ráadásul a mai mozgásérzékelő megoldások lehetővé teszik, hogy a gyerekek kötődjenek az animált környezethez.
A lányokhoz – avatárok formájában – hasonló korú, vagy idősebb fiúk közelítenek, s tesznek nekik romantikus és kevésbé romantikus, közvetett-közvetlen ajánlatot, vagy egyszerűen csak beszélgetnek velük. Mármint a játékban, mert a valóságban képzett szakemberek mozgatják a karaktereket. Nincsenek a helyszínen, akár távolból is irányíthatják az interakciót. Valódi élethelyzetekből vett szavakat, mondatokat és gesztusokat használnak. A pontozás a válaszok alapján történik, az a kislány éri el a legmagasabb számot, aki a leginkább ellenáll. A fejlesztők nem árulták el, mennyire explicit, esetleg agresszív az egész.
Az egyetem már tárgyal helyi iskolákkal a tesztekről, majdani – csak ellenőrzött közegben, tanítási órák utáni, ifjúságvédelmi programok keretében történő – kiscsoportos használatról. A részvétel önkéntes és szülői engedélyhez kötött lesz. Az eredményeket három-, hat- és kilenchónapos időszakok után dolgozzák fel. Ha a tesztek sikeresnek bizonyulnak, a hagyományos játékplatformokon való hasznosítás szintén elképzelhető. Sőt, siker esetén, a fejlesztők fiúk és más etnikai csoportokhoz tartozó lányok számára is létrehozhatnak majd hasonló játékokat.